5 kiváló és ingyenes képességfejlesztő játék

Unaloműző játékok kicsiknek és nagyoknak

 

Ugye, hogy milyen jó játszani? Élvezetesen és hatékonyan lehet velük tanulni – a Tantaki oktatóanyagokat erre az ötletre építettük fel.

Ebben a bejegyzésben olyan készségfejlesztő játékokat olvashatsz, melyeket imádok. De szerintem te és gyermeked is imádni fogjátok őket.

Tökéletes akkor, amikor épp utaztok le a Balcsira (vagy máshova), sétálgattok valahol és már mindegyikőtök unja az okostelefont. Meg hát na: nem kell állandóan facebookozni 🙂

 child-286834_640

Szólánc

Klasszikus szókincsfejlesztő: mondok egy szót, erre neked olyan szót kell mondanod, ami az én szavam utolsó betűjével kezdődik, amire én olyan szót mondok, ami a te szavad utolsó betűjével kezdődik.

Pl. alma, asszony, nyaklánc, cica, Anikó, ólajtó, ónos, sistereg, gép, pipacs és így tovább.

Kapcsolódó sztori: játszottam ilyet szüleimmel, és a „d” betűre úgy 7 évesen azt mondtam, hogy dezoxiribonukleinsav (DNS). Édesapám úgy meglepődött, hogy majdnem nekimentünk egy másik autónak.

 

Akasztófa

Másik szókincsfejlesztő játék, melyhez csak egy papír kell (vagy egy app). Valamelyikőtök kitalál egy szót, majd annyi vonalkát húz, ahány betűből áll a szó. A másik játékos betűket mond: ha szerepel a szóban az adott betű, akkor beírod oda, ahol szerepel. Ha nem szerepel, akkor felírod a rossz tippet és egy vonalkával elkezded megrajzolni az akasztófát.

A játék célja, hogy a másik kitalálja a szót, mielőtt az akasztófa (és a felakasztott ember) a rossz tippeknek köszönhetően elkészül.

Mi rendszeresen cifráztuk, hogy „de még az akasztott ember szemeit is rajzold be!” 🙂

 akasztófa

Nyelvtörők

Sárga bögre, görbe bögre, ságra göbre börge göbre... vagy hogy is van?

Nyelvtörőket mondani nagyon jó móka, mert olyan viccesen tudjuk elnyelvtörni a mondatokat 🙂 Viszont ha gyermeked megtanulja ezeket kimondani, akkor beszédje könnyedebb lesz és később olyan szép artikulációval tartja majd a híres beszédeit, hogy öröm lesz hallgatni!

 

Fekete, fehér, igen, nem

A játék célja, hogy úgy beszélgessetek, hogy a fenti négy szó egyikét sem mondjátok ki. Hagyományosan úgy kezdjük, hogy a kérdező felteszi a kérdést: „Fekete-fehér-igen-nem, mit vettél a pénzemen?” Innen kezdődik a játék (és a kérdező sem mondhatja ki a szavakat).

Aki a fenti 4 szóból egyet kimond, az vesztett.

Fejleszti a gondolkodást és a fogalmazást – gyermeked hamar megtanul helyeselni vagy tagadni, vagy épp a színeket körülírni 🙂

bubble-19329_640

 

Barkochba

Gondolj egy szóra. Megvan? Ne mondd ki: gyermeked feladata lesz, hogy kérdésekkel megpróbálja kitalálni, hogy mire gondoltál. Csak igennel és nemmel válaszolhatsz.

 

Intarzia

Ez már nagyon bonyolult játék, de Karinthyék imádták.

A játék arról szól, hogy adott egy név (Nagy Imre, Karinthy Frigyes stb.), és egy értelmes mondatba beleágyazod.

Például: Vacak a koszt, ó, lány, ide zsörtölődni jöhet csak az ember.

A rossz filmek alatt nagyon vársz a the endre. (Ady Endre)

Ezen a gépen nagyim repül.

Még Csokonai nevére is lehet intarziát készíteni, ez Kosztolányié: Nem is tudod, hogy milyen jó a csók, ó naiv ítész, mi hájjal kenegetnek.

Előre szólok: ez tényleg nehéz játék 🙂

Nyelvtanos oktatóanyagok

A helyesírás és mívelt beszéd gyakorlatilag öltöny az intellektusnak: meghatározza az első benyomást, hogy az illető e-mailje hemzseg-e a hibáktól (vagy nem), illetve könnyedén fejezi-e ki magát.

Tudom, hogy a helyesírás szörnyű: a magyar nyelvtan tele van nagyon furcsa és sokszor logikátlan szabályokkal („azért írjuk így, mert csak. Nem tudom. Így döntött az MTA”).

Viszont az alábbi Tantaki oktatóanyagokkal játékosan megtanulhatók a szabályok:

A magyar nyelvtan alapjai – ezt 10 éves kortól ajánlom, 1030 gyakorlófeladatot tartalmaz

MNA10

Tanulj meg Te is helyesen írni! – 8 éves kortól, 770 gyakorlófeladattal alapozhatja meg másodikos-harmadikos-negyedikes gyermeked a kiváló helyesírását.

TTH8

Játék a szavakkal – 1-2. osztályosoknak való játékos oktatóanyag. 450 színes és élvezetes feladat vezeti be gyermeked a betűk és szavak rejtelmeibe. Az olvasás megtanulása nagyon nagy feladat ám!

JSZ12

Az oktatóanyagok interaktívak: nemcsak tanítják az elméletet, de a feladatokkal ki is kérdezik azt. Ráadásul jelzi a hibákat.

És még élvezetes is. Ezt nem én mondom ám, hanem az egyik szülő ámult el azon, hogy a 10 éves fia (aki nagyon utálta a nyelvtant) önmagától előveszi az egyik DVD-t és élvezettel hallgatja, élvezettel töltögeti ki a feladatokat.

Cikk megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .