A hónap tanára a „nem szeretem tantárgyak” egyikéről

Ki szereti a kémiát?

A hónap tanárának véleménye a kémia tanulásáról

HAJ-TAN/Budapest 2011/12

Kovács Judit

Kémia mestertanár

Egy évtizede tanítom kicsiknek és nagyoknak a "nem szeretem tantárgyak" egyikét. "Nem szeretem tantárgy"? Mi is ez?

Játsszon velem! Soroljon fel 3 tantárgyat, amit nem szeretett az iskolában, vagy amivel most gyermeke a leginkább küszködik! Biztos vagyok benne, hogy ezek között a KÉMIA is ott volt a tanulók többségénél és esetleg Önnél is. Pedig a kémia jelen van a mindennapjainkban, még ha erről nincs is közvetlenül tudomásunk. Ott van a parfümök illatában, a csokoládé ízében, a gyógyszerek gyógyhatásában. Akkor miért is van, hogy olyan sokan nem szeretik és nem látják a kémia csodás világát? Nem tudjuk megfogni a molekulákat, atomokat, mégis érezzük a parfümök illatát.

A csökkentett óraszám és a tananyag szoros beosztása miatt a kémia sok esetben száraz, látványos kísérletektől mentes, nehéz tantárgy lett. Nem igazán könnyű elképzelni a kovalens kötést, a molekulákat, az ionokat. Nem beszélve a rengeteg szabályról, mint például a Pauli-elv vagy a tömegmegmaradás törvénye.

Mindehhez jönnek a számolási feladatok, amik egyébként is, mit keresnek a kémia órákon... Mellesleg meg a matekot sem szereted.

Pedig igenis lehet érdekes a KÉMIA! Ezt szeretnénk megmutatni Önnek és a gyerkőcöknek! Izgalmas feladatokkal  figyelmet és szeretetet is kivívhatunk a kémia tantárgynak, amellyel máris a „nem szeretem” kategóriából a „szeretem” vagy „jól teljesítem” kategóriába kerül át.

1291034_mega

Hogyan?  Egy DVD segítségével, mellyel játék lesz a tanulás! Sokan ülnek a számítógép előtt mindenféle haszontalan időtöltés miatt. Ám ezt az időt hasznosan is el lehet tölteni. Az interaktív feladatok és elméleti részek minden egyes mondatával foglalkozom, így kémia tanárként csak ajánlani tudom mind a 7., mind a 8. osztályosoknak szóló DVD-t, melyek különböző feladatai bemutatják a gyermeknek környezetünk anyagainak sokféleségét. Vagyis hogy milyen tulajdonságok, vagy éppen milyen kémiai szerkezet jellemző az egyes anyagokra.  A feladatok segítségével élményszerűvé válik a tanulás, és bízom benne, hogy felkeltjük az érdeklődést a természeti jelenségek iránt. A felfedezés öröme, a vizuális élmény és a látvány nagyon fontos abból a szempontból, hogy megértse a gyermek, hogy a különböző folyamatok miért is mennek végbe. Próbálja ki ide kattintva, nincs mit veszíteni!

Bízom benne, hogy egyre több kis kémikus lesz – akik megismerik majd a kémia csodás világát!

 Kívánok sok örömöt a DVD tartalmának megismeréséhez és sikereket a kémia tanulmányokban!  Ha felmerülne kérdése vagy problémája a tantárggyal kapcsolatban, írjon nekem az info@tantaki.hu e-mail címre!

 

Cikk megosztása

One thought to “A hónap tanára a „nem szeretem tantárgyak” egyikéről”

  1. Csak gratulálni tudok. Mondhatjuk, hogy egyszerre kezdtük a pályát Judittal. Sőt a kémia szeretetét is egyszerre kezdtük érezni. Kutatóvegyészként csak támogatni tudom a „szerettessük meg a kémiát a gyerekekkel”! Nagyon fontos, hogy már fiatal korban átérezzék eme fontos tantárgy súlyát és szépségét
    Csak így tovább!!!

Hozzászólás a(z) Dr. Herczeg Mihály bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .