Közös sportolás a tél végén

Mit tehetnél azért, hogy gyermeked kiegyensúlyozottabb legyen, mint valaha?

 

Egy nagyon egyszerű és könnyen kivitelezhető módszert ajánlok neked! 🙂

Ez pedig nem más, mint a sport!

Igen, csak ennyi! A rendszeres testmozgás az egészséges életmód része. Jó hatással van a testi és lelki egészségre, és nevelési szempontból is jelentős hatása van.
A gyerekek ösztönösen szeretnek mozogni. Azonban a suliba kerülve a gyerekeknek meg kell tanulnia egy helyben ülni, és a tanulással töltött idő is sajnos a mozgás rovására megy.

Pedig a sportolásnak rengeteg jótékony hatása van:

-      elősegíti a gyermeki szervezet egészséges fejlődését

-      biztosítja valamennyi szervrendszer megfelelő működését

-      boldoggá tesz

-      kitartásra nevel, megtanít küzdeni

-      bátorságot ad

-      megtanít veszíteni.

A közös családi sportolás nagyszerű lehetőség arra, hogy a gyerek rákapjon az aktív kikapcsolódás ízére, legyen az síelés, kerékpározás vagy korcsolyázás. Mivel még februárban is tombol a tél, a napokban is esett a hó, így még most is lehetőségetek van kipróbálni néhány olyan téli sportot, amelyet imádnak a gyerekek.

Miért fontos, hogy közös programokat szervezz gyermekeddel?

Írtam róla egy blogbejegyzést, olvasd el, nagyon tanulságos:
http://www.tantaki.hu/blog/kamaszkori-problemak-orvoslasa-kozos-elmenyek-gyerekkel/

(Ha nem kattintható, másold be a böngésződ címsorába.)

 

Legyél példa a gyermeked előtt

Talán mondani sem kell, de a minta borzasztóan fontos a gyerekek számára. Azok a gyermekek, akik rendszeresen látják, hogy a szüleik sportolnak, nagyobb valószínűséggel fognak maguk is sportolni és természetesnek tartják majd, hogy a sport az élet része. Így nem lesz probléma, hogy rávedd egy kis téli sportra, még akkor sem, ha kint még mindig hideg van.

 

Milyen közös téli sportot próbáljatok ki?

1. Korcsolyázás

A korcsolya a fitness minden elemét magába foglalja és könnyen tanulható, gyerekek számára is ideális. Erősíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt, a rugalmasságot, a gyorsaságot és a mozgékonyságot. Rengeteg műjégpálya van, csak keressétek meg a hozzátok legközelebb lévőt.

2. Síelés

A síelés egy olyan sport, ami javítja az egyensúlyt, a rugalmasságot, a gyorsaságot, valamint erősíti a lábakat. Természetesen mi magunk is taníthatjuk a gyereket síelni, de érdemes szakember segítségét kérni. Nem mondom, hogy a szülőktől nem lehetne megtanulni, azonban sokkal hatékonyabban tud hatni a gyerekre egy gyakorlott oktató. Kis játékos feladatok és a gyerekben nem alakul ki semmilyen ellenkezés vagy félelem. Hazánkban is egyre jobb minőségű sípályákat találtok, úgyhogy sokat sem kell utazni.

3. Szánkózás

Ha csak kicsivel kezdenétek, akkor jöhet a szánkó, vagy a hócsúszka is.
Garantált lesz a felhőtlen pihenés.

A három említett ötlet mellé további tippeket szeretnél kapni? Kattints a képre és kérd ingyenes e-mailes tippjeinket!

Ti mit sportoltok közösen? Írd meg hozzászólásban!

 

Nagy Erika
a játékos tanulás szakértője

Ha tetszett a cikk, mutasd meg a barátaidnak is! Kattints a megosztás gombra!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..