Tanulási tippek, hogy könnyebben és sikeresebben tudj tanulni!

Most rendhagyó módon, egyik Tantakis diák, Lili tanulási tanácsait olvashatod:

"A tanulásnál is igaz, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség számít! Fontos, hogy rendesen oda tudj koncentrálni abban az időben, amikor tanulsz és ne kalandozzon el a figyelmed. Ebben a bejegyzésben a saját tapasztalataimat osztom meg, hogy mik azok a szokások, amik nekem mindig segítenek, még azokban a tantárgyakban is, amiket nagyon nem szeretek.

Az első és legfontosabb, hogy találd meg azt a helyet, ahol nyugalomban tudsz tanulni és nem zavar semmi. Ilyenkor fontos, hogy próbáld meg félre rakni a problémáidat, a telefonodat, a számítógépedet és mindent, ami elvonja a tanulásról a figyelmedet. Ezzel megelőzöd azt, hogy több órát ülsz a könyveid, jegyzeteid fölött, de semmire sem emlékszel pár óra múlva.

Én személy szerint mindig kijegyzetelem a tudnivalókat és több színt is használok hozzá, hiszen így sokkal könnyebben jegyzem meg a lényeget.

Mindig készíts “tanulási tervet”, amire leírod, hogy mi az, amit aznap feltétlen meg kell tanulnod, miből lesz dolgozat vagy szóbeli számonkérés. Nekem ez a módszer nagyon sokat segít, mind a tanulásban, mind a munkahelyemen, hiszen mindig tudom mi az amit feltétlen meg kell csinálnom.

Átlagosan 45 percet tudunk teljes oda koncentrálással tanulni. Természetesen ezt lehet fejleszteni, azonban fontos, hogy óránként tartsunk 5-10 perc szünetet, amikor átmozgatjuk magunkat, iszunk egy pohár vizet és kicsit kizökkenünk a tanulásból. Sose hagyd az utolsó percre a tanulást, főleg ha egy nagyobb dolgozatról vagy vizsgáról van szó. Ezért is fontos tanulási tervet készíteni, hiszen ezzel megelőzheted azt, hogy kapkodnod kelljen.

Sose ülj le éhesen, szomjasan tanulni, hiszen agyunk rengeteg cukrot használ fel a működése közben, így nagyon fontos, hogy ezt megfelelően pótoljuk. Én legtöbbször gyümölcsöt vagy magvakat szoktam enni tanulás közben, hiszen egészséges és fontos tápanyagokat tartalmaz.

Sok diák azt gondolja, ha lecsökkenti az alvás idő tartalmát, nyer több órát a napjához és akár éjjel is tud tanulni. Fontos mindenkinek kiismernie magát, tudni, hogy mikor a legfogékonyabb a tanulásra, azonban hosszú távon nem egészséges 7-8 óránál kevesebbet aludni, hiszen szervezetünknek elegendő alvásra van szüksége, ahhoz, hogy rendesen tudjon működni.

Miután úgy érzed, hogy már mindennel készen vagy és megtanultad az anyagot, fontos, hogy csinálj egy “próba tesztet”. Ez lehet az is, hogy felmondod magadnak vagy valaki másnak aki a közeledben van vagy akár le is írhatod egy papírra azt, amire emlékszel, így egy valós képet kapsz arról, hogy valójában mennyire tudod az anyagot.

Szerintem ezek az aranyszabályok mindenkinek tudnak segíteni, hiszen nem nehéz betartani őket és saját tapasztalatból mondom, hogy tényleg hasznosak.

Sok sikert kívánok az eredményes tanuláshoz és találjátok meg a nektek megfelelő stratégiát!"

 

Radányi Lili

__________________________________________________________________________________________________

Szeretnél te is jobb érdemjegyeket szerezni? Kattints a képre és kérd az ingyenes Matek Mix csomagot! Gyakorolj matematikai példákat újra és újra!

__________________________________________________________________________________________________
Tetszett a cikk? Mutasd meg a Facebookon az ismerőseidnek, kattints a gombra!




Nagy Erika
Oktatási szakértő

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..